reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ľubica Slošiarová

Ľubica Slošiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. (Seneca) Život v ústraní bez čítania a písania je smrť a pochovávanie človeka za živa. - a tak - čítam, čítam, čítam - a občas aj píšem ;) Zoznam autorových rubrík:  Veci verejné obyčajne z politiVzťahy každodenné i rodinnéOstatné prepestréSúkromnéNezaradené

reklama

Ostatné prepestré

Osobná skúsenosť so slovenským zdravotníctvom

Ľubica Slošiarová

Osobná skúsenosť so slovenským zdravotníctvom

Bez akýchkoľvek známostí, vybavovačiek alebo nejakého „všimného“... „Plánovaná“ operácia do 1 mesiaca. Je to v našom zatracovanom, kritizovanom a často negatívne vnímanom slovenskom zdravotníctve možné?

  • 3. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 896x
  • 10
Billa je biznis... Ale - pre koho?

Ľubica Slošiarová

Billa je biznis... Ale - pre koho?

Podobne som pomenovala svoj článok na začiatku tohoto roku. A teraz - na konci - sa k nemu vraciam. Ale z iného zorného uhla. Mením svoj názor...Tentoraz som neverila vlastným ušiam - s akou skúsenosťou sa podelila predavačka v Bille...Je Slovensko národ zlodejov-kradošov-kmínov všetkého, čo nepípa pri odchode z predajne, nie je uviazané, nie je zabezpečené nejakou finančnou zálohou, alebo nie je kontrolované bezpečnostnou službou?

  • 28. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 546x
  • 32
Namiesto nových daní - šetrite výdavky

Ľubica Slošiarová

Namiesto nových daní - šetrite výdavky

Nedávno sa nechal počuť terajší minister financií, že sa už vyčerpali možnosti šetrenia na strane výdavkov štátu. Hmm - spomenula som si na článok, ktorý tu na SME bol uverejnený v polovici apríla.Som iba laik, ktorý si spája súvislosti. Mne sa ešte stále pole šetrenia na strane výdavkov štátu vidí ako "pole neorané". Otvorené na "skromnejšie" výdavky štátu. Nech sa páči - názorná tabuľka.

  • 16. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 998x
  • 12
Jeden môj deň v Bratislave

Ľubica Slošiarová

Jeden môj deň v Bratislave

"Lastminute" rozhodnutím som sa včera (v pondelok) vybrala ranným rýchlikom do Bratislavy. Hoci rýchlik bol takmer plný - cestovanie bolo v pohode - sprievodkyňa úctivá, každému poďakovala podávajúc označený lístok = prvé pozitívne zážitky. Bratislavská cieľová stanica nevyzerala výstavne - ale - takmer som ju nevnímala. Mala som iné priority = dostať sa na dohovorené miesto stretávky. Nikto cudzí ma neoslovil, "neotravoval", ani mi nič neponúkal. Naopak - ja som oslovila a poprosila o info jednu čakateľku na MHD: Prosím vás, ktorým spojom sa dostanem k dómu sv. Martina? Ochotne ma nasmerovala na správne číslo MHD.Keďže ďalej som sa už nepýtala - správnu výstupnú stanicu som prehliadla. Ako hovoria bratia Češi: Líná huba = hotové neštěstí.;)

  • 22. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 340x
  • 2
Pôžičky naše najlepšie, výhodné, okamžité, rýchle, pre všetkých

Ľubica Slošiarová

Pôžičky naše najlepšie, výhodné, okamžité, rýchle, pre všetkých

Môžu ma každý deň v médiách aj niekoľkokrát otravovať rôzni pôžičkári, ponukovači či "skýmbankovači". Neberiem. Môžu regionálne periodiká v každom jednotlivom vydaní naďalej zaplavovať desiatkami ponúk "ľahkej, rýchlej, najlepšej, výhodnej, okamžitej, pre vás, "pre všetkých" pôžičky na čokoľvek. Ďakujem, neprosím. Že prečo?

  • 20. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 459x
  • 12
reklama
Naletela veštkyni

Ľubica Slošiarová

Naletela veštkyni

Pani M. z obce O. vraj naletela veštkyni. Tak moderátor istej TV uviedol príbeh pani M.Príbeh sa rozvinul ďalej a nakoniec prehovorila – preplakala - svoj vstup i pani M. A mne sa rozum zastavil a tuším sa nevie doposiaľ naštartovať.

  • 26. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 490x
  • 91
Jeden obyčajný – skutočný príbeh

Ľubica Slošiarová

Jeden obyčajný – skutočný príbeh

Ale – nečaká jeho obmena i mnohých z nás? Staršia pani – dôchodkyňa – prežíva kruté bolesti vo dne v noci... Potrebovala by akútne operáciu, počas ktorej by jej vymenili kĺb – a mohla potom kvalitnejšie prežiť zvyšok svojho života... Ale – to by nesmela žiť na Slovensku a patriť „iba“ do veľkej skupiny obyčajných dôchodcov – ktorí ledva prežívajú s 290 Eurami mesačne... Na preliečení v nemocnici jej podali niekoľko infúzií – a – odchod domov. Rovnaké bolesti, rovnako má problémy pohybovať sa, a rovnako aj v noci trpí... Po týždni ju „vyprevadili“ z nemocnice domov. (Keď sa lekára nakoniec pýtala, čo má robiť, keď má stále bolesti... – jeho „fundovaná“ reakcia bola: „to majú všetci“...) Teraz má iba dve možnosti:

  • 16. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 717x
  • 27
O tom - ako pravá ruka nevie, čo robí ľavá

Ľubica Slošiarová

O tom - ako pravá ruka nevie, čo robí ľavá

Ale - kto napokon nesie následky - v tomto prípade - zmätkov? Modrý operátor - alebo jeho klient?Internet v mobile ponúka O2 operátor vo viacerých balíčkoch - alebo aj bez. Avšak, to ste ešte asi nezažili, aby vám v pohode naúčtoval 2 druhy súbežne. Ja áno.

  • 18. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 057x
  • 3
Biznis je biznis. Billa je biznis. Ale - pre koho?

Ľubica Slošiarová

Biznis je biznis. Billa je biznis. Ale - pre koho?

Chutí mi - ako jeden z mála - čaj Aloe Vera najlepšie limetkový. Nevidela som ho v inej predajni, iba v Bille. Je však pomerne drahý, takže, keď som nečakane zbadala v regáli cenu za 1 balenie iba 1,26 € - šups s ním do nákupného košíka.Kupovala som aj iné 2 výrobky - pre istotu som si po zaplatení skontrolovala na pokladničnom bloku zvlášť cenu "môjho" čaju. Prekvapenie prvé: cena bola plná - t.j. 1.89 €.

  • 4. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 919x
  • 50
Prečo som môjho dvojkolesníka v obývačke zaparkovala

Ľubica Slošiarová

Prečo som môjho dvojkolesníka v obývačke zaparkovala

Mala som už dvojkolesník - oficiálne nazývaný bicyklom: svetlozelený, tmavozelený, bordový a teraz mám znovu/ešte - bordový. Prvý - svetlozelený - bola malá šikovná "skladačka". Vozila ma do práce i z práce, až kým raz neodišla "sama" - bezo mňa.

  • 27. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 719x
  • 17
reklama
Made in BIO China a iné

Ľubica Slošiarová

Made in BIO China a iné

A tak som sa tešila, že v tom našom BIO obchode zaručene máme len zdravé potraviny. Že to inak ani nemôže byť.Keď som si však prečítala (samozrejme až v pokoji doma) aj na slnečnicových semenách: Krajina pôvodu Čína - zavŕtali sa vo mne prvé pochybnosti. "Dorazila" ma však múdra veta od slovenského distribútora: Vyprodukované v ekologickom poľnohospodárstve. No nazdar. Tejto vete aj fakt môžem veriť? A - ako preveriť?A to nie je všetko.

  • 17. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 621x
  • 25
Ako si všedný deň urobiť krajším

Ľubica Slošiarová

Ako si všedný deň urobiť krajším

Sledujem dianie v našej spoločnosti, špecifiká politických "tančekov", dopady na bežného občana. Poviem vám, nič pozitívneho na mňa z týchto aktualít neplynie. Skôr naopak.Kladiem si otázky, hľadám odpovede. Ale závery - nič moc. Navyše - keď počúvam argumentácie niektorých hovorcov, poslancov či ministrov - prvé ma často napadne: To si fakt myslia, že poslucháči/diváci majú "íkvé tykve"???? Nie - musím ísť na to inak. Musím si sama nájsť (alebo zrežírovať) tie pekné životné chvíľky - aby som trošku eliminovala negatíva zvonka. Inak ma negatíva zožerú.

  • 9. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 217x
  • 0
Smotánka

Ľubica Slošiarová

Smotánka

Je to veru pochutina ľúbivej farby i chuti. Dodávame ju do mnohých jedál. Milujem kyslé biele polievky s ňou. Dokážem kyslú smotánku zjesť aj ako maškrtku, iba rozmiešanú s vanilkovým cukrom. Vyskúšajte - je to mňamka. :)Nie tak je to s onou "smotánkou" istej televíznej stanice.

  • 3. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 205x
  • 20
Drobec štartuje

Ľubica Slošiarová

Drobec štartuje

Nepoužívaná modrá mikina si trónila odkladaná, prekladaná, nevšímaná, bokom. Čakala, čo sa s ňou stane. Až prišiel jej čas. ;)

  • 10. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 435x
  • 31
Múry všakovaké

Ľubica Slošiarová

Múry všakovaké

Koľko sa ich už vo svete - v čase minulom i súčasnom - postavilo. A stále sa stavia. Jedni ich stavajú - aby niečo oddelili, iní zas - aby niečo chránili.Nedá sa preto hodnotiť čiernobielo žiadny múr. Ani ten židovsko-palestínsky - ani ten slovensko-východniarsky... Záleží od uhla pohľadu. Ale - čo tie pomyselné múry? Ktoré staviame alebo trpíme v našich vzťahoch?

  • 11. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 773x
  • 2
reklama
Ľahšie je dávať - ako prosiť...

Ľubica Slošiarová

Ľahšie je dávať - ako prosiť...

Či - ako pre koho? Alebo podľa toho čo a komu? Príliš široké možnosti na rozvíjanie. Pustím sa len do jednej. Peniaze. Tomu, kto potreboval - od toho, na koho sa obrátil. A čo to so sebou prinieslo...

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 738x
  • 6
Neobyčajné "dobré ráno"

Ľubica Slošiarová

Neobyčajné "dobré ráno"

Najčastejšie chodievam do práce autom. Ale v to ráno som sa rozhodla pre MHD. Tma, zima, sneh - brrr - nič príjemné na "dobrý štart" do nového pracovného dňa. Pomaly nás na zastávke pribúdalo - už len ten autobus nám chýbal.

  • 4. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 095x
  • 0
Myšlienka - čas - a odmena

Ľubica Slošiarová

Myšlienka - čas - a odmena

Klasika - cez obedňajšiu prestávku som "vybehla" von, zariadiť si niečo, nakúpiť. Keď človek pracuje v centre mesta - dá sa všeličo v pohode stihnúť. Samozrejme - s rýchlymi presunmi.Ako som prechádzala popri jednej drobnej osôbke, spoznala som, pozdravila sa a uháňala ďalej. Prestávka zas nie je tak dlhá, aby som si dovolila luxus zbytočne sa zdržiavať. Ale... osvietila ma na moment myšlienka: Obzri sa - vráť sa - nepotrebuje táto pani hoci len zastaviť sa - "prehodiť" pár slov?A tak som konala. Vrátila som sa k nej. Lebo - to nie je obyčajná osôbka.

  • 4. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 798x
  • 2
Myslíte, že to aj na mňa lezie?

Ľubica Slošiarová

Myslíte, že to aj na mňa lezie?

Pamätám si, zopár rôčkov späť, že som otcovi urobila neveľký nákup v istom supermarkete. Bola "akcia" - keď nad určitú sumu nákupu dostal kupujúci navyše 1 hlboký tanier. Vyhovárala som mu to (veď mal "mraky" tanierov) - ale aj tak chcel. Nuž - čo by ste spravili vy? Veru šla som - nakúpila - a doniesla mu aj ten tanier. Tešil sa tuším viac z toho taniera ako samotného nákupu. Potom - keď otec zomrel - medzi mnohými kúskami rôzneho riadu som objavila aj tanier.

  • 15. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 358x
  • 20
Ako sa rodia bojovníčky za práva žien?

Ľubica Slošiarová

Ako sa rodia bojovníčky za práva žien?

V niektorých článkoch som už písala o svojich názoroch na postavenie muža a ženy. Cudzie sú mi nejaké "hrabania sa" žien tam, kde uznávam prevahu muža. Nie všade sa "hodí" žena - a nie všetko dokáže muž. Ale obaja majú rovnakú dôstojnosť i svoju hodnotu.Keď som však na vlastné oči videla "donebavolajúcu" nespravodlivosť - len z dôvodu rozdielu pohlaví - bol tu námet na zamyslenie - a vznikol tento príspevok... Pretože - to zas nemôžem nechať len tak...

  • 12. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 427x
  • 92
reklama
SkryťZatvoriť reklamu