Biznis je biznis. Billa je biznis. Ale - pre koho?

Autor: Ľubica Slošiarová | 4.1.2012 o 12:34 | (upravené 8.1.2012 o 1:09) Karma článku: 15,14 | Prečítané:  2740x

Chutí mi - ako jeden z mála - čaj Aloe Vera najlepšie limetkový. Nevidela som ho v inej predajni, iba v Bille. Je však pomerne drahý, takže, keď som nečakane zbadala v regáli cenu za 1 balenie iba 1,26 € - šups s ním do nákupného košíka. Kupovala som aj iné 2 výrobky - pre istotu som si po zaplatení skontrolovala na pokladničnom bloku zvlášť cenu "môjho" čaju. Prekvapenie prvé: cena bola plná - t.j. 1.89 €.

Pýtam sa na pokladni: Prosím vás, nepomýlili ste sa? V regáli je na štítku cena 1,26 €.
Pokladníčka nevedela, poprosila inú kolegyňu, nech to ide preveriť.
Kolegyňa o chvíľku: Ale tá znížená cena platí len pri kúpe od 3 ks balení. Treba čítať aj malé písmenká - je to tam napísané.
Ja: A nešlo by to tak, že dokúpim ešte 2 balenia, a tak mi spolu zaúčtujete 3 ks za akciovú cenu?
Predavačka: Ale to by som musela zavolať vedúcu, na podpis a vystornovanie vášho nákupu a potom nanovo nahodiť tie 3 ks...
No ďakujem pekne (hovorím si pre seba), nemám toľko času, radšej oželiem tých vyše 50 centov a odchádzam.
Fajn, zas som sa nechala dobehnúť. Tak mi treba.

Ale - keďže ten čaj mám rada - a zľava je zaujímavá, nedá mi to... Na druhý deň sa chystám opäť na nákup - a budem mať čaje 3 + 1 :)

Tak som sa druhý deň v predajni hneď šinula k čajovým regálom.
Priznám sa dobrovoľne - napadlo ma, že si tentoraz zabezpečím aj dôkazový materiál na tie malé písmenká, pretože sa už v mojej hlave rodil tento článok. Iba so zámerom - upozorniť čitateľov/zákazníkov, aby sledovali aj malé písmenká.;) Nech sa ďalší nepopália ako ja. Urobila som si cvak, cvak (cenoviek), naložila čaje a šla k pokladni.
Tentoraz som kupovala iba 3 "moje" čaje. Nečakala som žiadny problém, iba som, rozmýšľajúc, čo ma ešte čaká vybavovať, zaplatila a ťahala sa preč od pokladne. Premávka ako "na václaváku" - posúvam sa ďalej.

Prekvapenie druhé: Zastavujem sa, vraciam sa do reality. Dívam sa na pokladničný blok - a - čo nevidím? Jednotková cena znovu 1,89 €, sumár neklamne za 3x1,89 = 5,67 €.
Tak neviem: Som ja blbá, a neviem čítať cudziu reč cenoviek? Alebo, kde sa stala chyba? Znovu sa vraciam k pokladni a pýtam sa: Prosím vás, nepomýlili ste sa?
Nasleduje posun ku inej kolegyni, nech to ide preveriť. Čakám pri pokladni - pred čajovým regálom badám pohyb - pracovníčky tam niečo robia (s tovarom, cenovkami?).
Jedna sa o chvíľu vráti späť, komunikuje s pokladníčkou, tá zľavu v systéme nemá. A či som sa nepomýlila, to iné ovocné čaje majú so zľavami, atď...
Nakoniec kolegyňa hovorí: Ja neviem, čo mám teda robiť?
Ja - v pohode: Zavolajte vedúcu.
A - nezabudnem dodať: Mám u seba i dôkazový materiál, odfotila som si cenovku... Včera ste ma už  jedenkrát dobehli...
(Ani som však pri cvakaní netušila, že si "polepším" i v rámci nejakej reklamácie.)
O chvíľu došla vedúca. Bez dlhých rečí mi napokon vrátila cenový rozdiel - a - vlk bol sýty aj ovca celá... 
Tento raz. Ale - kedy sa to znovu zopakuje? Všimnem si? Môžem im ešte dôverovať?.....

Moje odporúčanie:
Buďme vždy plne "vyzbrojení" - keď ideme na nákup do veľkých obchodných reťazcov.
Pre osoh vlastnej peňaženky sú chvályhodné:
Okuliare alebo lupa (ak máte problém s čítaním malých písmeniek), kalkulačka a foťák (stačí v  mobile) - a vo vlastnom záujme toto vybavenie aj používajme.
A kontrolujme. Každopádne.

Dodatočne som rozmýšľala:
Je naozaj všetko len o biznise? Je toto biznis? Pumpnúť dôverčivého zákaznika - kedy sa len dá a koľko sa dá?
Neobviňujem konkrétnu predajňu. Ani jej pracovníčky. Veď - oni nerobia vlastnú cenovú politiku. Tak, ako ani systém zmien v cenách, vzhľad cenoviek (i tie malé "nepodstatné" drobnosti na nich), systém prepojenia reálneho cenníka a pokladní...
Cenová či firemná kultúra nie je v rozhodovaní samotnej pobočkovej predajne. Predajňa je iba vykonávateľom systému a cenotvorby firmy BILLA. Tam by sa mali zamyslieť...

A navyše - podobné "cenové" skúsenosti nemám iba ja, nie je to niečo jednorazové a nielen v jednom obchodnom reťazci. Záleží najmä od nás - samotných zákazníkov, či opakovane budeme iba obeťami...

 


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.


Už ste čítali?